Lokalerne

Køkkenet:
I Bryggergårdens køkken serveres der dagligt mad, som børnene har mulighed for at tilkøbe. Det serveres hver dag fra kl. 15.30 til 16.30, og der er naturligvis altid mulighed for en god snak med de andre.
Det er også i køkkenet, der skal betales med klubkort for ture, krea m.m. til personalet. Tilmelding til div. aktiviteter foregår også her. Køkkenets rammer bliver også brugt til at børnene hygger sig med at spille brætspil, Wii osv.

Kreaværkstedet:
Bryggergården kreaværksted
På Bryggergårdens kreative værksted laver vi mange forskellige projekter, og vi gør meget ud af, at børnene bliver introduceret til mange forskellige materialer. Vi har ansat en dygtig pædagog til værkstedet, der også selv udfolder sine kreative evner i sin fritid. Vi går i dybden med forskellige materialer i perioder, og projekterne løber oftest over 1- 2 uger.
Når børnene begynder at mestre flere materialer, begynder det at blive rigtigt interessant at blande ideer og materialer fra forskellige kreative verdener. Vi eksperimenterer og leger intenst med det kreative, og kun fantasien sætter grænsen. Derudover er værkstedet også et frirum for mange, da her er plads til fordybelse og nærvær

Sportsaktiviteter:
I vores store sal har vi mulighed for at udfolde os og lave en masse sjove og aktive lege. Det kan være alt lige fra fodbold, basketball, håndbold, bordtennis, hockey til nerf-gun, yoga og stunts. I løbet af året afholder vi konkurrencer både internt i klubben og med andre klubber på landsdækkende plan.
Et stenkast fra Bryggergården ligger GAME Streetmekka på Enghavevej. GAME er en indendørs facilitet for gadeidræt med 2.240 m2 asfalt. Blandt disciplinerne, der kan dyrkes, er streetbasket, hiphop dans, breakdance, futsal og parkour. I løbet af året afholder GAME flere arrangementer og aktiviteter som vi aktivt deltager i.

Rollespil:
Hver torsdag i ulige uger tager vi i Valby Parken for at spille live rollespil. Her spiller vi sammen med andre børn og unge, og børnene har mulighed for at lave deres egne roller, som fx kriger, troldkvinde, elv, tyv eller bonde.
I rollespil er det kun fantasien, der sætter grænserne. Klubben har selv udstyr, man kan låne, men man er også meget velkommen til selv at tage udstyr med. Kromutteren (en pædagog) laver mad over bål hver gang.

Computerrum:
Computerspil, digitale og sociale medier er en vigtig og naturlig del af børnene og de unges hverdag, og er derfor en aktivitet i klubben på lige fod med vores øvrige tilbud. Børnenes samvær omkring computerspil er med til at udvikle deres fællesskabsfølelse, sociale kompetencer samt evne til at tænke kreativt og strategisk.
Vi bestræber os på at skabe et godt og fornuftigt miljø med regelsæt for børnenes brug af computerne. Vi har valgt at have spil, som opfordrer til, at de spiller sammen enten med eller imod hinanden og som udfordrer deres strategiske, kommunikative og kreative sans. Vi mener, det er vigtigt, at computerspillene er noget børnene har som et fælles tredje. Vores personale er også med i computerrummet for at spille, interagere, skabe gode relationer og holde god ro og orden.
Hvert barn har mulighed for at spille 60 min. hver dag, enten på PC eller på vores Playstation 4. Dette sker efter "først-til-mølle" princippet, hvor man booker sig en tid på tavlen. I løbet af året afholder vi løbende turneringer og små konkurrencer, som gør det ekstra sjovt at spille.

Musiklokalet:
Bryggergården musiklokale
I musiklokalet kan man lære at spille et instrument, starte et band med vennerne, lære at skrive og komponere sine egne sange i studiet eller bare komme og mærke den gode energi. I vores stomp værksted arbejder vi med rytmeforståelse, og vi lærer at spille og kombinere rytmer på forskellige utraditionelle instrumenter.
I vores musikstudie kan man lære, hvordan man bruger indspilningsprogrammer til at skabe sin egen sang. For de interesserede vil der året igennem være små og store arrangementer, hvor vi skal ud og spille live foran et publikum. Vi tager også ud og oplever teater, musicals og koncerter.

Børnemøde:
Den første onsdag i måneden holder vi børnemøde, hvor medlemmerne inddrages i planlægningen af forskellige ture/aktiviteter og kommer med forslag til frugt/samling. Børnemødet er et uformelt demokrati. Det er vigtigt, at børnemødet respekteres (både af børn og voksne), og at man evt. om muligt på denne dag laver aftaler med sit barn om at gå efter klokken 16.30.